Starbucks Rewards Program krijgt upgrade RSS Feed

20-03-2019

Het Starbucks® Rewards™ loyalty program van de gelijknamige Amerikaanse koffieketen Starbucks Corp. (Nasdaq: SBUX) is sinds de introductie in 2009 een groot succes gebleken. In het bezit van een Starbucks Card krijgen deelnemers voor iedere $1,- die ze in een Starbucks winkel uitgeven, 2 sterren op hun kaart bijgeschreven. Vervolgens kunnen de inmiddels 16 miljoen deelnemers hun verzamelde 'sterren' inwisselen voor gratis koffie, thee, broodjes, of extra's als slagroom, stroop, dubbele espresso, etc. Daarnaast hebben ze als loyalty member recht op gratis refills van koffie en thee, een verjaardagsverrassing, en allerhande mogelijkheden om bonus sterren te verdienen. Het aantal deelnemers is de afgelopen 2 jaar met meer dan 25% gestegen, en in die zin is het een succesvolle klantenbinding. Met de recente upgrade van het Rewards Program kunnen nieuwe deelnemers direct gebruik maken van hun verzamelde sterren, en verzamelde punten op de Starbucks Visa Card en Prepaid kaarten zijn niet meer voorzien van een vervaldatum.

Starbucks is één van ’s werelds bekendste (zo niet dé bekendste) fabrikanten en verkopers van zogeheten specialty coffee. Allerhande soorten koffie, warm of koud, met of zonder kilo’s suiker, liters melk, en bakken slagroom, worden wereldwijd in een kleine 29.500 winkels aangeboden. Als je het uitgebreide Starbucks menu bekijkt dan is koffie overigens zwaar in de minderheid. Inmiddels levert het bedrijf vele soorten thee, limonade, yoghurt met fruit, koffie milkshakes (Frappuccino®), warme broodjes ei, panini’s, energy drinks met een koffie smaak, smoothie’s, verse salades, vers gebakken brood, stroopwafels, koekjes, lollies, en nog veel meer. Starbucks wordt momenteel voor USD 71,40 per aandeel verhandeld.

Peter Havik

Door: Peter Havik | Beleggingsanalist
Algemeen, Beleggersnieuws, Peter Havik, SA

Deel dit bericht